Hardspace: Shipbreaker apžvalga. Darbas po darbo.

Aš ir daug žaidėjų, šioje planetoje mėgstančių visokio plauko žaidimus, pražaidę viską nuo pirmo asmens šaudyklių iki strateginių miesto planavimo simuliacijų ar specifiškai įtraukiančio žaidimo, kuriame kontroliuojame visagalę ožką, nesame pagalvoję - viskas čia super ir smagu, bet norėtųsi po ilgos darbo dienos toliau dirbti. Vieni keliaujame į vis dar bandantį gyvuoti World of Warcraft ir vykdome kasdienes / savaitines užduotis, kiti gal kokį online akcijų žaidimą, kuris kas savaitę nusinulina ir prasideda iš naujo. Bet nei vienas dar žaidimas nėra manęs privertęs jaustis, jog iš tikro aš dirbu korporacijai, kuriai uždirbu pinigus, o ji toliau man rodo špygą. “Hardspace: Shipbreaker” - geriausias darbas po darbo, kuris leis tai korporacijai atgal parodyti špygą.

ŽAIDIMŲ APŽVALGOS

Arvydas Žemaitis

12/27/20238 min skaitymo

Hardspace: Shipbreaker apžvalga. Darbas po darbo.
Hardspace: Shipbreaker apžvalga. Darbas po darbo.

Aš ir daug žaidėjų, šioje planetoje mėgstančių visokio plauko žaidimus, pražaidę viską nuo pirmojo asmens šaudyklių iki strateginių miesto planavimo simuliacijų ar specifiškai įtraukiančio žaidimo, kuriame kontroliuojame visagalę ožką, nesame pagalvoję - viskas čia super ir smagu, bet norėtųsi po ilgos darbo dienos toliau dirbti. Vieni keliaujame į vis dar bandantį gyvuoti World of Warcraft ir vykdome kasdienes/savaitines užduotis, kiti - gal kokį online akcijų žaidimą, kuris kas savaitę nusinulina ir prasideda iš naujo. Bet nei vienas dar žaidimas nėra manęs privertęs jaustis, jog iš tikro aš dirbu korporacijai, kuriai uždirbu pinigus, o ji toliau man rodo špygą. „Hardspace: Shipbreaker” - geriausias darbas po darbo, kuris leis tai korporacijai atgal parodyti špygą.

Įsivaizduokite save kaip juodadarbį kokioje Kinijoje; jūsų darbas atvykti į uostą ir su šimtais kitų kolegų ardyti atgyvenusius laivus, juose pilna žaliavos, įrangos, kurią galima perparduoti ir užsidirbti; aišku, ne jums, o įmonei, aukštesnės kartelės vadovams. Jūs spaudžiami dirbti kuo greičiau, kuo produktyviau, labai pavojingą darbą, bet kada netinkamoje vietoje būnant gali užkristi didelė, ką tik išpjauta laivo sekcija, galite nusideginti pjaustydami metalą, darbo saugos virtualiai nėra. O dar nepamirškite, jog turbūt neturite savo įrangos, įmonė jums jos neduos, bet su šypsena išnuomos. O dabar išeikime už mūsų planetos ribų ir visa tai darykime kosmose!

Hardspace: Shipbreaker apžvalga. Darbas po darbo.
Hardspace: Shipbreaker apžvalga. Darbas po darbo.

Asmeninis kambarys, prabanga, ar asmeninis kalėjimas?

Darbo sutartis

„Hardspace: Shipbreaker“ yra stipriai įkvėptas būtent šios laivų ardymo industrijos, tik labai stipriai hiperbolizuotas per žaidimo eigą, naratyvo tempą, ar šiaip klasikiniais sci-fi tematikos aspektais. Žaidimo pradžioje mes pasirašome sutartį dirbti galingos Lynx korporacijos uostuose, ardyti jau nebereikalingus erdvėlaivius. Ekrane matome vis augantį sąrašą pirmų įmokų, tokių kaip įrangos išdavimas (kostiumo, pjautuvų, pritraukėjų ir pan.), asmeninio kambario įrengimas. Mokame ir už DNR įrašą į duomenų bazę, jei netyčia jūsų biologinis kūnas būtų “apgadintas” darbo metu. Kadangi norime tiesiog užsidirbti ir patys neturime jokių finansų, Lynx nieko prieš visa tai paskolinti. Viską suskaičiavus, esame apytiksliai 1.3 milijardo dolerių skoloje, tad laikas kibti į darbą.

Standartinė darbo sutartis, su standartinėm įmokom prieš darbą.

Ardymas - perdirbimas

Žaidimo core loop iš esmės gana paprastas, bet labai gerai išpildytas. Pradedate dieną atsibusdami ir lipdami iš lovos. Pasirenkate vieną iš jums pateiktų laivų, kuriuos norite ardyti. Yra keletas skirtingų modelių su savais pavadinimais ir paskirtimis – tanklaiviai, moksliniai, krovininiai. Laivai išsaugo modelio formas, bet yra generuojami vis kitaip, kitokių spalvų, dizaino. Skiriasi ir laivų įranga tiek viduje, tiek išorėje, kas leidžia kaskart turėti vis kitokią patirtį. Kiekviena diena trunka 15 minučių, per tą laiką turite išardyti kuo daugiau laivo ir viską nusiųsti į vieną iš trijų priėmimo punktų. Visokie kompiuterių blokai, šviesos, robotinės žnyplės, energijos varikliai ir panašiai turi keliauti į didelę žalią baržą, kur šie daiktai bus pernaudoti statant naujus erdvėlaivius. Išorinės (kosmetinės/apsauginės) plokštės dažniausiai tinka pernaudojimui, bet jų formas gali tekti koreguoti, tad jas siunčiame į mėlynus procesorius šonuose. Viskas, kas liko po to, yra tiesiog žaliava, kurią metame tiesiai į krosnį. Už kiekvieną objektą ar dalį gauname lėšų ir tai – mūsų dienos uždarbis.

Hardspace: Shipbreaker apžvalga. Darbas po darbo.
Hardspace: Shipbreaker apžvalga. Darbas po darbo.

Devynis kartus pamatuok, o dešimtą pjauk.

Dirbk kaip patogiau, svarbu dirbk

Pagrindiniai mūsų įrankiai – pjautuvas, rankose laikomas lazeris. Jis turi porą darbo režimų: gali koncentruotai deginti vieną vietą, tarkim specifinius taškus, kad galėtume nuimti didelę plokštę nuo šono ir prieiti prie vidinių erdvėlaivio sistemų. Taipogi lazeris gali būti naudojamas kaip plačios žirklės plokščių ar kitų elementų pjaustymui. Žaidimas naudoja technologijas, kurios leidžia objektus supjaustyti kokiu tik nori kampu, o rezultatai gaunasi gana realistiški. Atsargiai - neperpjaukite sienos, už kurios yra degalų bakas ar koks generatorius. Sprogimai neišvengiami net ir pačiam atsargiausiam darbuotojui, o tai yra nuostolis įmonei ir jums. Kitas įrankis yra pritraukėjas, kaip kokia energijos virvė, su kuria galite pagriebti bet ką žaidime ir manipuliuoti erdvėje. Kadangi esame kosmose, viskas, ką pastumiame, judės pastūmimo kryptimi iki kol bus sustabdyti. Būtent taip nuardytas dalis ir siunčiam i visas puses, ką nors nuplėšiam, nupjaunam ir tiesiog duodam spyrį, bei tikimės, kad nuskris kur reikia. Žaidimui progresuojant, savo įrangą galima tobulinti, stiprinti ir net įsigyti sprogmenų dalims, kurių negalime nupjauti.

Paskutinis svarbus įrankis – jūs patys ir jūsų kostiumas. Turite limituotą deguonies kiekį, limituotą kuro baką ir galite laisvai judėti visose trijose ašyse – vartytis ir skraidyti. Jums galioja tie patys fizikos dėsniai, kaip ir bet kokiam objektui: gausite spyrį, skrisite toli toli. Mano pirmoji mirtis buvo, kai bandžiau išlupti lovą iš erdvėlaivio vidaus ir galvojau – jei pritraukėju stipriai trauksiu, greičiau ją “išlupsiu”. Rezultatas: vos atplyšus nuo korpuso, ji dideliu greičiu skriejo tiesiai į mane ir sudaužė šalmo stiklą, tad visas deguonis lauk išskrido, o aš pradėjau matyt raudonai, dusti ir nevaldomais kūliavirščiais skristi link procesoriaus. Žaidimas nesibaigė – korporacija turi mano DNR, tad galėjo mane klonuoti ir grąžinti į darbą. Aišku, kiekvieną kartą man tai kainavo papildomus 150 000.

Hardspace: Shipbreaker apžvalga. Darbas po darbo.
Hardspace: Shipbreaker apžvalga. Darbas po darbo.

Neteisk knygos kaip ir erdvėlaivio pagal viršelį, įdomiausia yra viduje.

Darbas juodas, galvos vistiek reikia

Grįžtant prie ardymo. Iš pradžių gali atrodyti gan nuobodu pjaustyti laivus ir tiek, bet žaidimas gilesnis nei pirmas įspūdis. Kūrėjai įdėjo daug laiko galvodami kaip sukurti idealią ir įdomią patirtį, bei paversti žaidimą galvosūkiu tiems, kurie tiesiog nori tobulai išardyti erdvėlaivį. Pavyzdžiui: visi erdvėlaiviai turi judėti, tam juose yra varikliai, dažniausiai gale. Pirmieji, su kuriais susiduriame, yra tiesiog dideli objektai, kuriuos galima lengvai nupjauti nuo korpuso ir siųsti į baržą pernaudoti. Tuomet atsiranda varikliai, kurie turi mažą išeinamąją angą, ją nuėmę matome vidinę vamzdžių konstrukciją ir patį variklį. Vamzdžius reikia nupjauti, bet problema tame, kad juose yra kuras, kuris iš karto užsidega, tad viską reikia daryti greitai. Greitai nupjauti visus keturis vamzdžius, greitai išimti variklį ir nerti į ilgą koridorių, kuris jau dega. Bandome vengti ugnies ir lekiame į koridoriaus galą, kur yra kuro išleidimo svirtis. Nespėjus to padaryti, kuro bakas sprogsta, šitaip ištaškydamas dalį erdvėlaivio ir daug vertingų elementų, o jums telieka rinkti šiukšles ir tvarkytis. Trečio tipo varikliai reikalauja rasti šaldymo elementų kontrolinį skydą, jį nuardyti, tada saugiai nuimti variklio galvutes, ir tik po to galite išimti reaktorių. Netinkamas procesas ar eiga gali lemti reaktoriaus griūtį ir sukelti labai didelį sprogimą, taip sukurdamas pavojingą scenarijų. Taip pat nepamirškite, kad dauguma šių erdvėlaivių vis dar turi atmosferos palaikymo sistemas, ir netinkamas pjūvis gali visą tą atmosferą lauk išpūsti. Tai vyks su triuškinama jėga tiek jums, tiek kitiems objektams. Pamenu, kai vieną kartą buvau sutraiškytas radiacinio filtro, nes pamiršau sulyginti atmosferą viduje ir išiminėjau filtrą, kuris per milisekundę išskrido tiesiai į mane. Vėl teko klonuotis.

Hardspace: Shipbreaker apžvalga. Darbas po darbo.
Hardspace: Shipbreaker apžvalga. Darbas po darbo.

Calyssia, LYNX korporacijos savininkė.

Vienas už visus, visi už vieną

Pasibaigus 15-ai minučių, jūsų diena baigta ir vėl atsibundate naujoje dienoje, o jums pateikiama informacija: kaip sekėsi, ką sunaikinot, ką tinkamai nuardėte ir, aišku, sąskaita, kurioje yra įrangos nuoma, klonavimo paslaugos ir 1% palūkanų nuo jūsų skolos. Kas lieka - skiriama paskolai dengti. Dažniausiai jums pasiseks pelnyti milijonus, bet skolos grąžinimo kelias ilgas, kai kasdien vien už galimybę dirbti mokate 600 000. O kur dar deguonis, kuras, kostiumo ir įrangos remontas… Šiaip žaidimas padeda užsimiršti, tiesiog pradedate išmokti ardyti vieną ar kitą objektą, planuojate kaip dirbsite ir džiaugiatės, kai vis geriau, greičiau tai atliekate. Vien dėl to šį žaidimą su mielu noru dar žaisčiau, bet jis turi ir pilnai įgarsintą pasakojimą. Ne šiaip pasakojimą – tikrai priverčia susimąstyti apie realybes, kuriose mes visi gyvename.

Dabar pašnekėsim apie visą istoriją. Nors ir nevengsiu spoilerių, bet tikrai siūlau patiems savo tempu ją patirti. Nesame vieninteliai dirbantys šį darbą – pilna kitų uostų, kurie kontaktuoja tarpusavyje, taip pat karts nuo karto pabendraujame su kitais veikėjais. Ardydami erdvėlaivius galime rasti kompiuterių diskus, ir kitos dienos ryte paskaitinėti apie korporacijos istoriją ar įdomių faktų apie žaidimo visatą. Matome ir kaip dėl prastų ir žlugdančių darbo sąlygų kuriasi darbuotojų sąjunga. Aišku, Lynx korporacijai tai nepatinka, tad atsiunčia pagrindinį administratorių, kad mus visus į vietą pastatytų. Jis tikrai nėra draugiškas ar geras vadovas, verčia darbuotojus rizikuoti savimi, bet kol gramzdina mus skolose, uždirba įmonei. Vienu metu gauname apgriuvusį erdvėlaivį, kurį galima remontuoti naudojant pavienes atsargines dalis, ir įgijame naują tikslą - ištrūkti iš čia. Žinoma, administratorius pagaliau tai sužino ir, gavęs informaciją apie pagrindinius darbuotojų sąjungos veikėjus, tampa dar žiauresnis. Tai verčia mus išvien su kitais veikėjais ieškoti būdų atsikirsti, tad galų gale pradedame protestuoti. Šis protestas buvo labai neblogas twistas. Erdvėlaivių sąraše atsirado laivas, kurį mūsų tiesioginis vadovas (jis yra labai malonus ir fainas, beje) parinko būtent mums, pirmą kartą žaidime nebėra laikmačio ir viską, ką išmokome iki to momento… Metame lauk iš galvos.

Dabar mūsų tikslas – sukurti kuo daugiau žalos. Prisimenat tą atsargiai ardomą reaktorių? Tai gal perpjaukime jį per pusę, kad sprogtų pusė erdvėlaivio? Šitą brangų, 3 milijonus kainuojantį energijos generatorių, kuris turi keliauti į baržą? Metam į krosnį. Viso to metu girdime kaip visi rėkia, grasinimai skrenda į kairę ir dešinę, Lynx administratorius nebegali valdytis, vis išjungia mums įrangos sistemas, bet mūsų vadovas jas įjungia, nes žino, kad finale atsakyti teks administratoriui. Niekas nebevaldo situacijos. Protestas, žinoma, pavyksta, gauname ilgą filmuką apie kritusią korporacijos vertę, kai viskas buvo paviešinta, po daug derybų visų darbuotojų sutartys pakeičiamos, įvedama daug saugumo priemonių, o svarbiausia – kiekvienam nurašomas geras šmotas skolos. Paskutiniai žingsniai yra padengti likusią skolą, kurios man buvo likę apie 6 milijonai, ir susitaisyti savo erdvėlaivį. Viską padaręs savo sutartį su Lynx nutraukiau, mūsų vadovas išėjo į pensiją džiaugtis savo šeima, o mūsų veikėjas su savo asmeniniu ardymo erdvėlaiviu išskrido kurti savo startuolio.

Hardspace: Shipbreaker apžvalga. Darbas po darbo.
Hardspace: Shipbreaker apžvalga. Darbas po darbo.

Sprogimai pavojingi. Gerai, jog klonavimas šioje visatoje priimtinas.

Ką išmokome?

Skaitome ir girdime daug istorijų apie darbuotojų išnaudojimą, kokie vadovai būna kvaili ir nežmogiški, ir kaip kiekvienas turime savo svajonę dirbti ir užsidirbti, bet jaučiame, kad visas pasaulis ir jo sistemos yra prieš mus. Esame įkalinti. Šis žaidimas visa tai labai stipiriai hiperbolizuoja ir suspaudžia į gilią patirtį, kurią yra malonu patirti ir šio to išmokti – korporacija jums nepadės, tik jūs ir jūsų kolegos esate bendra jėga. Kovokite už save ir už savus.

„Hardspace: Shipbreaker“ yra mano top sąrašuose ir aš prie jo kartas nuo karto grįšiu, kai reiks kokias 15 minučių iššvaistyti kažko laukiant. Mėgstantiems planavimą ir tobulai atliekamus procesus šis žaidimas pakasys visus niežulius, kuriuos turite.

Kur įsigyti?
Steam | Epic | GoG